Постинг
17.08.2013 02:00 -
Да продадем колата си.
Преди няколко седмици си продадох колата и сега търся нова. В разнообразието от оферти се среща всичко. От висок професионализъм, през комедия до откровена неграмогност. В желанието си да представят предлагания автомобил в най-добра светлина, голяма част от продавачите са стигнали до уникални "бисери" в описанието. Като така в повечето случаи постигат точно обратния ефект, вместо обявата да привлече клиенти ги отблъсква. Затова реших да напиша няколко реда за това как да оформим обява и да дам няколко съвета относно, как успешно да продадем колата си. И така... взели сме решението да се разделим със "старият кон". Какво да направим? Ами разбира се започваме със проучване на пазара и набавянето на актуална информация. Определяме цена. Цената която ще искаме трябва да е пазарно адекватна и разбира се отговаряща на състоянието на автомобила. Нито много висока нито много ниска. Какво имам в предвид: Например, ако аналогични автомобили, като марка,модел,година на производство, състояние и тн... се предлагат на цени между 10 000 и 15 000 лв. то и вашата цена трябва да е в тези граници. Ако например го обявите за 20 000 лв. то просто офертата няма да е конкурентоспособна. Но и другата крайност също няма да донесе успех. Ако обявите автомобила за 5000 лв. с очакване, че правите предложение на което не може да се откаже, единственото което ще постигнете е реакция на потенциалния купувач подобна на: „-Ооо тук има нещо гнило... „“-Хммм нещо не е в ред в тази кола“,“ -Може би е някаква измама“ и тн... В този случаи много продавачи постъпват по следния начин: в описанието вмъкват фраза от сорта на: "Спешно", "Много спешно, поради нужда от пари" , "Цена само до...(цитирана дата)". Целта на подобни пояснения е да се стимулира потенциалния купувач и да се създаде усещане за изгодна сделка, която не е за изпускане. Да но противно на очакваното, този метод "не работи". В повечето случаи, когато купувач прочете "спешно" това го навежда на мисли, като: "Дали не е открит някакъв технически проблем и искат да се отърват преди да е станало време за сервиз?" или "Аха свалил е до тази цена, но има нужда от средства, значи ще свали още". Друго много важно нещо за успешна продажба на автомобила, свързано с цената е тя да е реална. Стойности като: Цена: 10 лв. , 11 лв., 0 лв. гарантирано намаляват с поне 50% очакваните обаждания. Първо защото в повечето случаи при задаване на критериите за търсене търсещите задават долно граница "ОТ"- която със сигурност не е 5 лв. Същото важи и за "по договаряне", обявете цената, която желаете,така или иначе договаряне ще има. Снимките.. Много важен елемент от обявата. Автомобилът може да е много добър, но да не предизвиква никакъв интерес, по простата причина, че са публикувани лоши снимки. Или въобще липсват. Вече всеки има достъп до интернет, отмина времето на вестникарските обяви с безумни сравнения (Опел кадет-капка, Ауди 80-яйце), поясняващи модела и модификацията. Затова снимайте. Огромна част от търсещите машинално прескачат обявите без снимка, дори без да прочетат описанието. Каквато и да е снимка е по-добра от никаква. Снимката привлича вниманието към обявата, но това е само първата и задача. За да бъде успешна обявата е добре да отделите малко повече внимание на снимките и спазвайте няколко прости правила. Снимките трябва да са реални- взети от Google,или от рекламни сайтове не вдъхват доверие. Трябва да са с прилично качество, не е нужно да сте фотограф, но ако снимката е на пиксели, не на фокус, тъмна и тн... никой няма да си направи труда да се обади. Постарайте се да сложите колкото се може повече снимки, една снимка е по-добре от никаква, но само толкова. Снимайте не само външно, снимайте интериора, моторния отсек, багажника...колкото повече са снимките толкова по-сериозни купувачи ще ви се обадят. Избягвайте да снимате интериора на колата през стъклото- това единствено навежда на мисълта, че е сниман произволен автомобил на някой паркинг и реално обявата не е за продажба а е някаква измама, същото важи за снимки направени примерна от балкона, вижда се на паркинга в далечината кола,ама това ли е не е ли... Измиите автомобила преди да го снимате, от голямо значение е.
Допълнителна информация за автомобила. Е тук вече се срещат най-много "бисери". В желанието си да направят максимално привлекателен автомобила, много от продавачите се впускат в описания, които в крайна сметка единствено будят смях в четящия ги. Бъдете честни и открити, напишете няколко реда с основните неща, не се впускайте в обяснения на неща от който не сте 100% сигурни че разбирате. Не пишете глупости, като: "вентилиран двигател"-има се в предвид с по 4 клапана на цилиндър; УНИКАТ- автомобил произведен в няколко стотин хиляди бройки няма как да е уникат. ЧИСТО НОВ- кола на 5...10... и тн.. години може да е всичко друго (запазена,поддържана...) но не и нова; НОВ ВНОС- безумно понятие ширещо се само в България; Пишейки описанието имайте в предвид, че публикувате в публичното пространство и трябва да се съобразявате с елементарните правила на книжовния език. Не е добра идея да опишете автомобила по начина по който бихте разказали в кварталната кръчма, като сте на 3 ракии. Ето няколко примера, които трудно биха привлекли клиенти: "много стегната, няма тропоне и клопане"- клопане, явно нова дума :-)) ; "много бега"; "газово монтирано иуни, патерица"; "нож внос от италя сам я докарал с феиса сомонралдиесел...".
Успех!
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 1